Några kunder är redan igång med kundportalen, har ni dragit några lärdomar från de första implementeringarna? Vilka?
Svar: Att alla kunder är unika och har olika behov. Ibland kan också tekniken spela oss ett spratt vilket vi nu har med oss inför kommande implementeringar.
Kommer alla kunder att beröras av kundportalen (eller gäller det främst de större avtalskunderna)?
Svar: Alla kunder kommer att beröras, stora som små.
När tror du att ni är klara med implementeringen, din bedömning i nuläget?
Svar: Arbetet pågår löpande, vi har kommit en bit på vägen men har fortfarande en hel del kvar. Vårt mål är att vi har implementerat lösningen för alla aktiva kunder innan årets slut.
Är det något speciellt man som kund behöver tänka på eller förbereda sig på?
Svar: Det finns ett par saker man behöver tänka på, detta pratar vi igenom där det är dags. Ett exempel på förberedelser kan vara ett möte med er IT avdelning/ansvarig för att sätta upp en automatisk filöverföring innehållande beställaruppgifter.
Är det något annat du vill lägga till som kan vara bra att veta?
Svar: Kundportalen är ett verktyg vars uppgift är att underlätta för er som kund, minska administration och effektivisera processer.